fredag 25. april 2014

Disse på lisse...

Promarkertusjer, fargeblyanter, hvit Poscapenn og Daler Rowney tegnebok.
Skisse.

...hvor langt skal vi disse - helt til mååånen - og hjem igjen...

I løpet av hele de to siste semesterne har vi jobbet mot å lage en arbeidsbok i forming. Den skal inneholde en beskrivelse og våre erfaringer rundt arbeidet mm. Vi hadde tre store hovedoppgaver, det var å laget et enkelt instrument, konstruert et papirhus i en kunstners stil, og å laget en dukke for dukketeater. I tillegg en del andre småting som å lage et moodboard, lage papir, dekorere treskaftet på en kniv mm. Men nå er den ferdig, levert inn, og i boks. 

Denne illustrasjonen brukte jeg til å illustrere diktet, "Barn har 100 språk...", som jeg har med i arbeidsboken. Først skisset jeg den opp med blyant på vanlig tegnepapir, der etter brukte jeg Promarkertusjer til å fargelegge himmelen, månen, dissen og gutten. For å skape mer liv i bildet brukte jeg fargeblyanter på himmelen og til skygger på månen. Til highlights-punktene har jeg brukt en hvit Poscapenn (spesialpenn med busten formet som en pensel).


Ferdig utarbeidet i mixedmedia.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar